07 juni, 2009

idag är det söndagkväll. söndagskvällar brukar vara sega så jag är van, men med lite håkan hellström på tv blir det genast bättre.
& på peace and love kommer jag stå och hoppa till mina favoritlåtar.


i morgon är det måndag, om jag då orkar skall vi åka på heldag med klassen.
jag gillar klassen.

efter måndag är det tisdag, då är det skola och jag skall städa mitt skåp.

efter tisdag är det onsdag, SISTA skoldagen innan själva skolavslutningen.

efter onsdag är det torsdag, och då är det skolavslutning!

fattar ni vad skönt!?

ingen mer stress över skolan, inga mer pressade tårar och ingen mer tidspress. sounds perfect to me! jag tänker inte ens tänka på det kommande året. just nu tänker jag bara leva livet, ha den bästa sommaren i mitt liv. och även det bästa höstlovet med en resa till underbara grekland.


så, just i denna stund har jag kommit fram till en bra deal med mig själv.

1. att aldrig glömma att jag alltid har ett val. man kan välja att må dåligt och man kan välja att må bra. på ett eller annat sätt så kan man alltid kontrollera en situation och bollen går faktiskt att ha i sin egen hand.

2. att alltid komma ihåg att leva livet fullt ut. samma sak här, jag vet i alla fall att jag kommer att göra det bästa av den närmaste tiden. jag kommer att ha en grym sommar!

3. att inte oroa mig för framtiden. för det fixar sig! jag kommer att överleva. vänner kommer och går, killar kommer och går. det kommer alltid att finnas saker som kommer och går, man kommer alltid att bli sårad på vägen. men hur skall vi annars lära oss någonting?

4. bara umgås med människor som jag mår bra av. det behövs nog ingen direkt förklaring, uatn att ställa frågan, varför skall man tvinga på en realtion när det ändå inte känns äkta, räcker väl?


är du riktigt smart så kanske du väljer att köra på samma stil som jag kommer att göra nu. eller jag skall i alla fall försöka.

1 kommentar:

linnea sa...

grymma 1-4!!! rikigt smart tjej är du!