17 december, 2008

i think i need a sunrise,
i'm tired of sunsets.

alla som känner mig vet att jag älskar musik och att det är en stor del av mitt liv och delvis är det så för att jag tycker att det egentligen är ganska konstigt hur en rad toner tillsammans ett antal stavelser kan sätta ord på en känsla. med konstigt menar jag nog egentligen att jag tycker att det är otroligt. jag tror alla känner igen den där känslan någonstans i magen som gör ont, men är svår att sätta fingret på, jag vet att under mina sådana stunder mer än en gång fått en uppenbarelse då jag suttit och lyssnar på nån speciell låt. idag var den dagen augustana - boston.

det var precis som om de tog min tanke och tonsatte den. i think i need a sunrise, i'm tired of sunsets. misstolka mig inte nu, för jag har det bra, men ibland känns det verkligen som om hela världen vänder sig emot mig. just nu känns det faktiskt som att jag bara har en enda grej som gå åt mitt håll och det är in vänner.

mina underbara, bästaste vänner. det är med er jag lever. tack för allt! snart är det nyår och en början på ett år som jag vet kommer att bli det bästa hittils i mitt liv.

1 kommentar:

Anonym sa...

vi fixar detta.
<3