14 december, 2008

ja, gårdagen var galen men riktigt kul! den gör vi gärna om igen.

jag har en skön känsla jag måste dela med mig av. det känn så skönt för jag känner verkligen vilka människor runt omkring mig som jag mår bra av, vilka som jag hade gjort allt för. och jag hoppas verkligen att ni känner vilka ni är.

jag satt och lästa på freyas blogg förut, därav tanken. mycket har hänt under året, för mig har detta känts som ett "mitt-i-mellan" år. jag tror inte att något har gått som jag planerat eller velat, men det betyder inte att det inte har hänt något bra. för det har det verkligen. men om jag hade kunnat styra över mitt eget öde så tror jag att inget av det som hänt under året skulle inträffat.

jag skulle aldrig skadat mitt knä, jag skulle aldrig vara så mycket sjuk som jag var i början av året, jag skulle antagligen haft en pojkvän nu, jag skulle aldrig låta mig själv bli sårad över saker som sårat mig, men jag antar att allt som händer oss utav en anledning. likaså som det finns en anledning till att det finns en klyscha som säger: what dosen't kill you makes you stronger. för även fast inget gått som planerat i år så vet jag och känner att det som inte dödat mig har bara gjort mig starkare och i det stora hela så trivs jag så jävla bra med den jag är idag.

jag har de bästaste av vänner, jag har en familj som bryr sig, jag är frisk, jag är duktig i skolan men har samtidigt ett liv utanför, jag har lärt mig att jag kan inte förändra någon annan. jag hade kunnat skriva hur mycket som helst egentligen men vad jag vill få fram är att jag har lärt mig att bara vara beroende av mig själv och jag kan nu till 100 % säga att jag står på mina egna ben. just nu är det så mycket runt omkring mig som kräver att jag ska vara stark och det är jag.

så när det känns som att allt bara är svart och när det inte verkar finnas någon annan väg än ner så försök att tänka så som jag gör: what does'nt kill you makes you stronger. det kan vara svårt med det är alltid värt ett försök.

Inga kommentarer: